WIADOMOŚCI

Oficjalnie: F1 zostaje z silnikami V6, ale już bez MGU-H
Oficjalnie: F1 zostaje z silnikami V6, ale już bez MGU-H
Środowego popołudnia FIA zatwierdziła szczegóły dotyczące nowej architektury silnikowej, która pojawi się w 2026 roku. Zgodnie z zapowiedziami, F1 bardziej będzie stawiać na energię elektryczną, tym samym umożliwiając nowym producentom rywalizację na "konkurencyjnym poziomie".
baner_rbr_v3.jpg

Od dłuższego czasu rozmawiano i spekulowano dużo na temat nowej generacji jednostek napędowych. Cel F1 był jeden - zachęcić nowych producentów do wejścia w ten świat.

Swoje zainteresowanie wyraziła do tej pory tylko grupa Volkswagena ze swoimi markami Audi oraz Porsche, dla których kluczową kwestią jest rozwój napędów elektrycznych. Poza tym dla Niemców ważne jest również to, aby dołączając do stawki F1, rywalizowali oni na konkurencyjnym poziomie.

Z tego powodu przepisy zatwierdzone przez Federację są tak naprawdę ukłonem w stronę nowych producentów. Likwidacja drogiego systemu MGU-H, zachowanie silnika 1,6 litra V6 oraz wprowadzenie limitu budżetowego dotyczącego stricte jednostek napędowych - to najważniejsze zapisy środowych postanowień FIA.

Z punktu widzenia kibica ważniejsze jest jednak to, że królowa motorsportu pójdzie w stronę elektryczności. Całkowita moc elektryczna wzrośnie bowiem ze 120 kW do 350 kW. Dodatkowo, od sezonu 2026 silniki będą zasilane w stu procentach paliwem zrównoważonym.

FIA poinformowała również, że obecnie trwają pracę nad szczegółową specyfikacją przepisów dotyczących nowych jednostek napędowych. Wszystko ma zostać omówione na Światowej Radzie Sportów Motorowych na początku 2022 roku.

Nowa architektura silnikowa od 2026 roku w pigułce:
- silnik spalinowy 1,6 litra V6,
- rezygnacja z systemu MGU-H (generator odzyskiwania energii cieplnej),
- moc elektryczna wzrośnie do 350 kW,
- wprowadzenie limitu budżetowego,
- zrównoważone paliwo,
- ułatwienia dla nowych producentów.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

11 KOMENTARZY
avatar
TomPo

15.12.2021 23:17

0

No i to jest pierwszy krok w dobrym kierunku. Teraz zeby tak jeszcze to bolidy przetaly byc autobusami...


avatar
fistaszeq

16.12.2021 07:24

0

chyba założę nowy team. Zgred bull chyba pasuje


avatar
Aeromis

16.12.2021 08:18

0

@2. fistaszeq Fistaas proponuję. :P


avatar
sliwa007

16.12.2021 09:01

0

Piękne założenia, piękna technologia, wyścig zespołów a na końcu i tak FIA wypaczy wyniki rywalizacji.


avatar
mariok77

16.12.2021 10:25

0

Wzrost energii ze 120 kW na 350 kW i to wszystko ma się naładować z MGU-K ? Nie ma informacji o ilości gromadzonej energii, ale wygląda na to, że będzie to " strzał" jak w dawnym KERS, tyle że dużo mocniejszy . Być może planują zastąpić tym DRS. Tak czy inaczej energia w całości będzie pochodzić z tylnej osi. Czy będą tam jeszcze potrzebne hamulce?


avatar
Skoczek130

16.12.2021 11:39

0

@sliwa007 - oj widzę, że dalej cię piecze. Polecam maść na hemoroidy. :P


avatar
Harman1997

16.12.2021 12:16

0

@4 sliwa007 Mowisz o wypaczeniu wynikow ? Ok. A dlaczego jestes subiektywny i nie oburzasz się na decyzje sedziów dotycząca tego ze nawet niepodjeli śledztwa sytuacji w ktorej hamilton bardzo niebezpiecznie zablokowal mazepina na pomiarowym kolku w abu zabi, wszyscy sie dziwili dlaczego s3dziowie nie dali lewisowi 3 reptymendy ktora oznaczala by cofnięcie o 10 miejsc na starcie. Jak sie do tego odniesiesz ?? Pewnie wgl sie nieodniesiesz bk jestes subiektywny i niewidzisz faworyzowania meraca i lewisa


avatar
hubertusss

16.12.2021 12:48

0

Ludzie jeśli macie zamiar jęczeć i się użalać nad ostatnim wyścigiem poszukajcie sobie teamów o tym i tam wyjcie dalej. Po co męczycie tymi jękami innych? Co do rezygnacji z mgu h to ciekawe skąd będą brać tę energię? Samo zbieranie jej z tylnej osi podczas hamowania może nie wystarczyć. F E aby zbierać więcej energii kinetycznej już przymierza się do napędu elektrycznego także przedniej osi aby i z niej zbierać energię podczas hamowania. @1 obawiam się, że auta będą jednak autobusami aby wygenerować te 350 kw i więcej podczas wyścigu używać energii elektrycznej trzeba większej niż teraz baterii.


avatar
berko

16.12.2021 14:23

0

@7. Harman1997 A ty jak się odniesiesz do braku kary dla VER w GP Holandii za podwójne żółte flagi? Pewnie się nie odniesiesz bo nie widzisz faworyzowania RB i VER. A tak na poważnie, można by się nawzajem przerzucać takimi sytuacjami bez końca.


avatar
berko

16.12.2021 14:24

0

@5. mariok77 Znika MGU-H. MGU-K zostaje. Wszystko jest opisane w artykule.


avatar
Harman1997

16.12.2021 17:03

0

@9 Berko, Wystarczy ze sedziowie zaczna uczciwie sedziowac bez wzgledu na to ile ma sie tytulow, i czy sie walczy o mistrzostwo. Ale chyba nigdy tak niebedzie bo sedzia tez ma "swój typ" ktoremu kibicuje


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu